9 czerwca 2014

Pirackie przyjęcie urodzinowe

Kolejny rok za nami i kolejne urodziny Antosia, tym razem 6 urodziny postanowiliśmy uczcić wyprawiając pirackie przyjęcie . Pierwszy raz  robiłam kinderbal dla dzieciaków , ale chyba nie było tak źle, bo dzieciaki wychodziły zadowolone.
Solenizant sam wybrał listę  gości , więc z góry przepraszamy rodzinę  :) , ale Antoś zaprosił dzieci z którymi spędza najwięcej czasu czyli dzieciaki z klasy i sąsiadki.

Stroje pirackie nie były obowiązkowe, ale dzieci przyszły super poprzebierane.
To nasz mały pirat jeszcze bez brody :)


Zaproszenia były w formie map ze skarbami,

a w środku była taka treść.
Jeżeli chodzi o dekoracje, nie udało mi się zrobić wszystkiego co zaplanowałam , ponieważ moja drukarka nie chciałą ze mną współpracować , ( nie drukowałą czerwonego koloru) więc większość dekoracji i gadżetów kupiliśmy tu :
http://congee.pl


Darmowe grafiki z których nie udało mi się skorzystać , ale może się komuś przydadzą więc podaję linki
1)czerwono-czarne (klik)



2) granatowo-czerwone (klik)


3) i takie czerwono - czarne (klik)

4) te grafiki można pobrać tu (klik)


5) grafiki z niebieską kolorystyka znajdziecie tu (klik )





A to już moje babeczki -flagi , które ja wykorzystałam do swoich babeczek znajdziecie tu: (klik)


Czekoladowe babeczki ozdobione były rozgwiazdami z masy cukrowej ,  a waniliowe miały zrobione muszelki i rozgwiazdy z masy marcepanowej , no i jeszcze były fale zrobione z kremu budyniowego posypanego cukrem zafarbowanym niebieskim barwnikiem spożywczym.


Jeżeli chodzi o menu to zamiast zwyczajnych kanapeczek zrobiłam bułeczkowego węża, przepis znajdziecie tu (klik). Były też kruche babeczki z owocami.



Złoto piratów - czyli skrzydełka kurczaka w panierce z płatków kukurydzianych.






Owocowe szaszłyki , ja użyłam truskawek , bananów, winogron, mango i nektarynek.


Był jeszcze drugi stół ( zapomniałam pstryknąć foto) na którym stały jeszcze osobno owoce, chrupki, popcorn, paluszki i soczki.

Tort czekoladowo- truskawkowy  oczywiście w kształcie pirata , pierwszy raz robiłam tort z masą cukrową , ale wyszedł całkiem fajnie. Dzieciakom się podobał i każdy koniecznie chciał zjeść nos.


Upiekłam też kruche ciasteczka, zrobiłam je z przepisu na mazurek (klik) tylko zwiększyłam ilość masła do 200  g i  proporcjonalnie  zwiększyłam resztę składników. Masę cukrową zrobiłam z tego przepisu (klik) , tylko oczywiście nie przeczytałam dobrze przepisu i dałam za dużo wody i zamiast 800 g cukru , musiałam dać prawie 2 kg ,żeby miało odpowiednią konsystencję. :) Barwniki kupiłam na allegro.


Każdy gość wychodząc otrzymywał takie pirackie ciasteczko.


A tu już nasza wesoła załoga :)
Zabawę zaczęliśmy od zrobienia pirackich tatuaży i pomalowania buzi .


Potem w ruch poszła piracka mapa i gra -, każde dziecko dostało naklejkę kufer ze swoim imieniem , i to które  z zasłoniętymi oczami przykleiło swoja naklejkę jak najbliżej znaku " X", wygrywało.


Bawiliśmy się też w "wyspy" , każde dziecko dostało kartkę z wyciętym kształtem wyspy i naklejonymi pirackimi naklejkami, każdy musiał narysować groźnego pirata. Za najładniejszy rysunek , były nagrody , a ponieważ wszystkie rysunki były piękne więc wszystkie dzieci dostały drobne upominki. Potem ułożyliśmy wyspy w kółeczku , i tańczyliśmy do pirackich piosenek, gdy muzyka przestawała grać trzeba było szybko wskoczyć  na jakąś wyspę ,oczywiście za każdym razem jedna wyspa zostawała zabierana.


Bawiliśmy się też w szukanie skarbów , w domu i ogródku  były poukrywane buteleczki z karteczkami , gdzie trzeba szukać kolejnej wskazówki , żeby znaleźć skarb.
W buteleczkach były o takie wskazówki np.

" Tam wesoła jest zabawa,
bo piach sypie się z rękawa,
to nie plaża ,
czy już wiecie ,
gdzie piaskową bakę sklecisz"

albo

"Rozejrzyj sie wokoło,
 gdzie muzyczka gra wesoło.
By usłyszeć pioseneczkę ,
musisz pokręcić korbeczkę.
Tuba da ogromny huk,
a Ty zbóju bierz swój łup"

Pierwsza butelka  była na stole , druga w kołysce, kolejna była w wannie , potem w piaskownicy   , następna w piekarniku , ostatnia w tubie patefonu, która prowadziła do wielkiego kufra z klockami gdzie był ukryty mniejszy kuferek z dukatami, pirackimi siateczkami oraz karteczką .

"Brawo, gratulację zabawa skończona,
świetną robotę każdy pirat wykonał,
a żeby teraz każdy miał swój skarb ,
bierz siateczkę i w piniatę wal."

Podpisaliśmy siateczki i poszliśmy rozwalać piniate.


I tu było najwięcej frajdy , dzieciaki naśmiały się . Piniata też miała być piracka ,ale synuś poprosił o angry birdsa , więc mama spełniła życzenie. Pierwszy raz robiłam piniatę , zamiast na balonie zrobiłam na piłce do skakania więc piniata wyszła dość spora.
Poniżej link do strony z wydrukami twarzy i innymi pomysłami na przyjęcie z angry birdsami.


Bawiliśmy się też w przeciąganie liny, rozbijanie baniek mydlanych mieczami, " ogonki" , był też i mecz piłki nożnej, dziewczynki kolorowały pirackie kolorowanki, graliśmy też w grę , która polegała na ustawianiu piratów na bujającym się statku .


Oczywiście były też prezenty ( za które jeszcze raz wszystkim gościom dziękujemy) i czas dla dzieciaków by mogły rozpakować i pobawić sie nowymi zabawkami.


3 godz. zabawy minęły bardzo szybko,
 Tu specjalne podziękowania dla męża ,który pomagał mi zabawiać małych piratów , oraz dla mojej mamy , która dzielnie opiekowała się młodszym synkiem , który jest jeszcze za mały na pirackie zabawy.


3 komentarze:

  1. Super pomysły na zabawy z dziećmi ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam, gdzie można dostać taki wzór na zaproszenie pirackie ?

    OdpowiedzUsuń
  3. 49 yr old Executive Secretary Taddeusz Becerra, hailing from Cumberland enjoys watching movies like ...tick... tick... tick... and Sculling. Took a trip to Phoenix Islands Protected Area and drives a Ferrari 250 SWB Berlinetta Competizione. zbadaj strone

    OdpowiedzUsuń